Friday, March 15, 2013

Semakan Online Syarat Kemasukan IPTA 2013


segala macam keputusan dah nak keluar nih !
mesti ramai yang sibuk nak isi UPU kan?
nak baca syarat kelayakan yang tak seindah novel ni bukanlah sesuatu yang mudah .
haha

meh iqa tolong kau orang ! huhu

Semakan Online Syarat Kelayakan Kemasukan Ke IPTA 2013 / 2014 |  
Bagi lepasan SPM tahun 2012 Dan STPM 2012 ini, kerajaan dah ambil inisiatif untuk memudahkan siapa pun yang berminat untuk menyambung pelajaran ke IPTA (Institut Pengajian Tinggi Awam). 

Pertama sekali, UPU dah buatkan satu laman web untuk memudahkan kamu semua semak kelayakan melalui online sahaja. Tak perlulah juling mata lagi nak baca borang yang setebal novel untuk semak satu persatu kelayakan korang tu. Apa yang perlu dibuat ialah dengan klik pada pautan dibawah :


Langkah - Langkahnya :

Step 1 

Klik Tulisan Berwarna Merah Diatas

Step 2

Akan Keluar Gambar Seperti Dibawa ini. Seterusnya, Isi No Mykad, Nama Penuh Anda, No.Telefon dan Email. Sudah Selesai Silah Pilih Kelayakan atau Kelulusan anda sama ada SPM atau STPM



Step 3

Seterusnya akan keluar gambar seperti dibawa ini dan anda dikehendaki untuk mengisi keputusan MUET, Aliran STPM yang anda ambil, Keputusan STPM mengikut Sabjek yang anda ambil dan SPM. Dah Siap Klik Button Seterusnya



Step 4

Seterunya akan keluar seperti gambar dibawah ini.. dan disini anda dikehendaki untuk memilih IPTA. Sudah Pilih IPTA pilihan anda. Klik semak Syarat Kelayakan




Step 5 

Dan Hasilnya akan keluar Macam Di atas  ini ... Bagi yang bertanda warna hijau itu menunjukkan anda layak dalam kursus tersebut dan warna merah anda tidak layak .. 


so ? tak payah nak pening lagi kan?

selamat mencuba !!!!! 

^___^


*psss gtaw lah iqa korang ambik jurusan apa ?? heee ~
mane taw same kos . ngee~





SUKA BACA? SILA LIKE DAN KOMEN =)

Comments
1 Comments

1 comment:

syahirah said...

nk gi semak jap la =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...