Saturday, October 19, 2013

ILMU



Assalamualaikum !
salam petang yang dingin ~

sedikit perkongsian ilmu tentang ilmu.
ehhh? apa lah ayat pon tunggang terbalik.
maaf lah awak-awak semua, 
sudah lama rasanya iqa tidak menaip entry khas untuk followers yang tersayang.
al-maklumlah kesibukan melampaui betis batas. typing error haha

jom kite scan diri kita petang-petang ni.

ADAKAH ANDA

1. esok exam, malam ni baru nak baca buku ?

2. lepas exam simpan buku, simpan nota kalau boleh otak pun nak simpan ? yelah dah habis examkan, nak buat apa lagi?

3. cari buku-buku yang dah di simpan dalam peti besi untuk baca semula pasal cikgu nak keluarkan soalan itu lagi?

4. hafal sajer segalanya , TAPI ! bile ditanya tak faham .

5. selalu cakap "saya tahu" TAPI ! tak buat pon!



macam mana ? cukup kelima-lima syarat tu?
tepuk dahi , rasalah sakitnya !

eh melawak pulak~
erm, muhasabahlah diri .
fikir ~ fikir ~ dan fikir 

jom muhasabah sama-sama ^__^

adakah ilmu kita ada memberi manfaat buat kita? atau,,,,,,,
sekadar ingin mendapatkan pengiktirafan darjat dan pangkat pada pandangan manusia?

" ilmu tanpa amal ibarat pohon tanpa buah " 




SUKA BACA? SILA LIKE DAN KOMEN =)

Comments
6 Comments

6 comments:

ajun said...

Wah mcm tau2 je!!

aienzunnur said...

semoga ilmu yg ad mmbw keberkatan kpd kita..=)



Airis Arissa said...

salam singgah mlm minggu :)

Fairuz Abdul Halim said...

Salam wahai Iqa.
haluu saya pn org banting jgk.lahir jela tapi,skrg hijrah ke kolumpor.hihi
banting nang mana?huhu
btw,saya pn ex ukm jugak.amboi coincidence sangattt~

Shafiq Hashim said...

Melawat Sini...Selamat Berblog..As Salam

http://shafiqhashim.blogspot.com/2013/10/candy-crush-saga-ketagihan.html

Nik Azidah said...

tuntutlah ilmu untuk bekal kehidupan kita...bukan semata2 untuk exam...tu yang kalau soalan pusing sikit dah tak boleh nak jawab hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...