Thursday, December 20, 2012

Duit Syiling Oh Duit Syiling




hey jom menabung duit syiling!!!!
haha !
sebab kenape perlu menabung syiling??

1. nak simpan duit kertas payah sikit, baru simpan 5 minit dah kene tarik . 
habis yang diselit sane sini di korek kah3

2. bila duit syiling korang dah mencecah rm5 
tak mungkinlah korang nak isi dalam dompet 
or nak bawak dalam beg sebagai duit belanja ?
 ia akan menjadikan satu beban buat anda 
malah ia akan berbuat bising dalam beg anda ! 
cinggg3! cingg3! haha ada yang tak kesah ? itu gila namanya !

3. duit syiling jarang kene rompak/curi . kenape pulak?
 mustahil untuk si perompak berlari dengan cepat apabila mereka membawa syiling yang banyak . 
cuba bandingkan sejumlah wang kertas rm100 
dengan duit syiling rm100 ? nilai yang same kan? 
tapi syiling lagi berat ! setidaknya boleh melambatkan masa si perompak . betul x?

4. simpan duit syiling elak daripada duit dipinjam . woooo yang ni jahat sikit . 
yelah , bila orang tanya "woi bro, kau ada duit tak? aku nak pnjam sikit nanti aku bayar" 
(nanti dia uh pulak sampai bila aku sudah tiada ~~ ) 
so ! cakaplah aku ada tapi duit syiling berkoyan-koyan, kau nak ?? 
hahahaha krik3 tapi kalau dia nak jugak ? hoh ! bahaya ni !
len kali cakap je tak de duit , kan senang ! wkwkwkw

5. simpan duit syiling boleh jadi bukit ! huh?? pelik nih ! haha ! 
bak kata pepatah "sikit-sikit , lama-lama jadi bukit" ngee ~~~ 


* jadi? semoga korang berjaya membina bukit
wink !!!!! ;-)
ika pun sedang membina bukit !!!
korang tolong suport eh ?? ngee 



SUKA BACA? SILA LIKE DAN KOMEN =)

Comments
3 Comments

3 comments:

Kelana Cinta said...

Duit syiling nampak banyak walau sedikit nilainya...Best gak menabung..

ッ Pinααα said...

nice entry sys.. saya pun ada simpan duit syiling .. mencecah puluh ringgit jugak, tp tk boleh nk bwk kemana-2.. sbb berat.. hehehe :D

miss fluffy said...

duit syiling sgt penting dikala hjg bulan...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...