Saturday, December 15, 2012

Let's Cycling



Alhamdulillah petang tadi cuaca sangat indah !
dan membolehkan iqa dan kaum kerabat iqa menjalankan satu aktivti yang tidak dirancang .
iaitu main basikal !!!!!! ^__^
hehehehek!
jauh jugak kami mengayuh . . hampir satu kampung kami jelajah !

selalu orang pusing kampung naik motor kan ?
hahahaha
tapi iqa naik basikal ! hebat tak ??
sambil makan angin sambil buang angin !
kui kui kui

sebenarnya kayuh basikal ni banyak kebaikannya . .
antaranya dapat KURANGKAN LEMAK !!
ni yang syok! haha jage kesihatan amat penting lebih-lebih lagi mase usia muda ni .
jangan menyesal di hari tua . dah kerepot baru nak exercise ? owh larat ker ??

tapi , ,  nak naik basikal juga ada caranya . .
jangan main bedal jer!!
pemilihan saiz basikal adalah amat penting . .
pastikan jangan menaiki basikal yang terlalu kecil atau terlalu besar .
kerana ia mungkin akan mnyebabkan kecederaan kecil di sendi badan kamu uh.
lagi pun kalau naik basikal terlalu kecil bimbang basikal tersebut a
kan pancit, bengkok, dan sebagainya .

selain itu,,
pastikan ketinggian tempat duduk sesuai dengan panjang kaki anda .
pastikan kaki dapat berada dalam keadaan lurus semasa membuat kayuhan .
dan ,,,,,,
sebelum tuh . . pastikan tayar basikal ada ANGIN yer !
kang tak pasal-pasal kene joging pulak ngeeee ~~~

jom join kiterang ???? ^__^



awak yang pemurah !!!! SINI JAP ? ^__^





SUKA BACA? SILA LIKE DAN KOMEN =)

Comments
4 Comments

4 comments:

Mohd Amirul said...

amboii..berbasikal tak ajak yerr...:P

Iqa Syafiqa said...

@Mohd Amirul haha ^__^ dgn adik2 jer

Qilah Khunnie said...

betoi betoi naik basikal dpat kurgkan lemak :D saya pun da lama tak naik basikal nih . btw ur blog looks cute :)

Iqa Syafiqa said...

@Qilah Khunnie hehe tq ^__^ sye bdak baru blajar hehe,,, cuti sekolah an leh ajak adik2 main same hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...